Sunday, October 25, 2009

Helgen

Lördagsförmiddagen spenderades på Emaus med Mia och Emmy.
Himla trevligt.
Vi blev lite anfallna av getterna men mamman anföll tillbaka och satte de små gynnarna på plats.
Eftermiddagen var lugn, en liten promenad och en kort tur till lekplatsen men det var lite småregningt så det var ingen höjdare.
Iaf inte för mamman.
När fröet slocknat sorterade jag och hängde in kläder.
Herregud...
49 par byxor är kanske inte helt nödvändigt att ha..
Speciellt som 10 utav dem är sådana jag måste banta sisådär 8 kg för att komma i..
Nu är det hur som helst instuvat i garderoben.
Jag började att sortera och lägga in i kategorier.
Stickat, stickat jag använder, stickat jag sällan använder, stickat jag aldriga använder.. samma sak med brallor, t-shirts, linnen.. ja..
Det slutade såklart med en "diverse" kategori oxå..

Idag skulle vi ge oss iväg på poängpromenad med Jenny, Maria och deras frön.
Jag hade missat ställa om klockan så vi fick lite tid över när jag upptäckte det.
Tiilräckligt med tid för att skatten skulle göra en fantastisk vurpa och slå sig i munnen.
Så vitt jag kunde se i det forsande blodet med en vilt stretande och gallskrikande liten pojke i knäet så var det den där strängen under överläppen som gick åt skogen.
Hoppas inte det var tanden som fick sig en törn.
Flingan skrek sig helt lealös och somnade så vi fick stanna hemma.
Då passade jag på att montera på byrån. Snart klar den med. Pjuh!!
Vi fick gå på promenad i ösregnet lite senare på dagen istället.
Och utan trevligt sällskap.

No comments: