Monday, October 19, 2009

Svettigt

Efter en ganska lugn förmiddag med lite strosande i trädgården med regnet småstrilande blev det en spontantripp till, ja, just det, IKEA, efter lunch.
Jag var tvungen att lämna tillbaka lite saker jag köpt som inte skulle komma att funka plus att jag behövde komplettera lite.
Jag höll inte vad jag lovade mig själv sist, utan hade även den här gången två fullastade vagnar och tarzan med mig.
Och den här gången var det två bautastora paket där det stod:OBS Tung vara!
43 resp 36 kilo tunga.
Men som det muskelknippe jag är... eller snarare som den galet envisa kärringen jag är, så lyckades jag stapla allt på en vagn och placera mitt frö på toppen av hela härligheten.
Honom höll jag fast med sidan av huvudet som jag pressade mot hans ben.
Tur att jag fått parkering ganska nära utgången.
Dante placerades i sin bilstol, ej fastspänd, och jag slet som ett djur för att lyfta upp mina svintunga, stora paket i bagaget.
Det gick!
Och det fanns fanimej inte en centimeter till övers!
Flyt!
När allt väl var inne hade Dante satt igång bilen (man behöver inte stoppa nyckeln i tändningen utan det räcker att den finns i bilen, och det var den ju), radion på svinhög volym så Volbeat vrålade ut över parkeringen när jag slet med mina paket, och varningsblinkersen.
Vågade inte se mig omkring bland människorna som stirrade, stängde av alltihop och tog en stinkande liten busunge tillbaka in i butiken för att byta blöja.
Han lyckades på 0,001 sekund hitta det där sabla larmet och trycka på knappen.
Mina nerver...
Väl inpackade i bilen igen var jag helt matt.
Håret låg limmat som en hjälm runt skallen, jag var knallröd i kinderna och svettig i pannan.
Värsta träningspasset.
Nu är barnet matad, promenerad, fått sina droppar och full med välling sovande i sin säng.
Jag har jobbat lite hemifrån och nu är det dags att ge mig ut i det fördömda och förtsätta skruva och montera.

1 comment:

Åsa said...

Hahahahaha! Vilken syn :-D