Tuesday, October 20, 2009

Upp som en sol, ned som en pannkaka

Dagis har frågat ett par gånger vad Dante får för mat på recept (är ju snart dags för inskolning).
Han får inget alls, bara sitt tillägg.
Konstigt tyckte de.
Ja...konstigt tyckte jag och ringer och pratar med dietisten.
På min frågade svarar hon att "jaaa, men du håller ju på att testar vad han tål osv ännu"
"Öhhh, men alltså han har ju gjort en massa tester och det är ju konstaterat att han är allergisk mot alla sädesslag, majs, soja, ägg, äpplen, päron (stenfrukter), nötter, nutramigen och mjölk..."
"Jaha!! Jasså... vänta nu ska vi läsa här....hmmm...ja du minsannn!"
Men åhhhhhh sabla kärring!
Detta är samma människa som satte honom på en tiodagarskur Nutramigen trots att det redan då var konstaterat att han var allergisk, men det hade hon missat..
Nåja, nu skulle jag minsann få hem en massa produkter!
Halleluja!
Det är minsann inte lätt att hitta i affären!
Ett stort paket med massor av saker får jag hämta, pasta, grov mix, fin mix, knäckebröd, majsbröd...
Majsbröd?
Vänta nu..
Jag läser innehållsförteckning på alla produkter.
Varenda sak, utom potatisfibrer, innehöll majs!
Jag maler tänderna mot varandra i irritation så käkmusklerna står ut som tjocka bågar.
Jag ringen min dietist nästa telefontid och förklarar dilemmat.
"Öhhh jaha, men då måste de ha ändrat innehållet...oj då.. oj.."
"I alla de produkterna?"
"Ja du förstår blablabla massa skitsnack blablabla"
Tur att jag läste på allt och inte bara tog för givet att det jag fått hemskickat var sånt han tålde.
Måste säga att mitt förtroende för henne är sådär...

2 comments:

Line said...

Byt!

Charlies mamma said...

Men herregud vad är det för inkompetent idiot som arbetar som dietist, hur nonchalant får man bli??????? Vad ska lillgossen äta nu då??? Hur blir det me maten på dagis? Shit va jobbigt att han e så allergisk Lilltarzan!