Tuesday, October 20, 2009

Två matta människor

Idag har vi vart på jobbet och stökat undan det nödvändigaste.
Sedan åkte vi för att ta in post och vattna i huset jag passar.
Fyra stycken krukväxter har inte överlevt mina varsamma gröna fingrar.
Undra på att jag har plast till 90% här hemma...
När vi kom hem blev det mat och tanken var att ge oss ut och leka trots det tråkiga regnet.
Lite frisk luft varje dag känns viktigt.
Men, mitt frö kändes lite varm i pannan och han hade 37.9 i temp.
Vi stannade inne.
Han var väldigt grinig och otålig ända fram tills det var dags för nattvällingen.
Han slurkade girigt i sig och när det bara var droppar kvar skjuter han den ifrån sig och fontänspyr.
Den vände och landade vackert över kudden, ansiktet, halsen och bröstet på mitt frö som knappt fick luft.
Jag for upp och vände honom med en fart jag inte trodde fanns kvar i den gamla kroppen.
Han fick luften åter och andades ut i ett vrål.
Efter projekt städa barn och halva huset är jag helt slut.
Tar en ledig kväll från monterandet av garderobsinredning idag..
Igår fick jag förresten ihop soffan.
Snabbt och lätt var det gjort.

1 comment:

A & Lilla P said...

Stackarn! Hoppas han mår bättre i dag!