Wednesday, January 20, 2010

Ett litet steg framåt

Igår fick skatten vällingen liggandes i mitt knä i soffan i tvrummet som vanligt.
Han ville inte ha en endaste droppe och mamman oroar sig till vanvett eftersom han inte ätit ett endaste dugg på hela dagen.
Alltså inte en endaste smula.
Ett par flaskor rismjölk var dagens intag.
Jag toppar med D-droppar och linfrö - rapsolja så att han ska få i sig lite kalorier och förhoppningsvis en eller ett par vitaminer.
Han kunde inte komma sig till ro och jag frågade
"ska vi gå in och lägga dig i Dantes säng?"
"Ja" svarar han.
Det gjorde vi.
Han blev lite ledsen precis när jag lade ner honom, men det försvann snabbt.
Jag strök honom över kinden i kanske två minuter och så snarkade han högt.
Duktig!

3 comments:

Helena said...

Du ÄR min kompis och du är välkommen till San Diego när du vill! (eh.. ja.. när jag har flyttat dit vill säga, finns ju en risk att Mathias tycker det är lite konstigt om du dyker upp innan..)
När vi åker till Cabo är det Mathias som fixar med biljetter och boende så det kanske jag inte kan lova bort bara så där.. inte helt omöjligt dock.. ;)

Men se till att planera in en tripp till nästa sommar så ska jag visa dig och Dante runt i en av Californiens softaste städer!! =)

Linda said...

Så det är klubbat att du ska flytta?? Åh då kan du räkna med att få besök! Har varit i SD två gånger och minns staden som jättemysig, även om jag bara såg en fraction av den, och så klart Water world.. hette det så??. Minns oxå varningsskyltarna på HW av springande människor. Som våra älgslyltar typ...
Men det var 17 år sedan... hur gammal är jag egentligen..

Helena said...

Så klubbat det kan bli så här ett år innan det sker, mycket kan ju hända på ett år. Men ja, tanken är att Virre ska gå ut nian sen sticker vi. Funkar det inte så är det ju bara att åka hem igen.

I år blir ytterligare ett år av långpendlande men förhoppningsvis kommer jag åka en längre vända i maj när jag är färdig med skolan, ca 2-3 månader, och sen kommer förmodligen Mathias hit någon månad under hösten/vintern. Däremellan får vi ju klämma in ett par kortare tripper.

SeaWorld heter det! Jag har haft årskort 2009, supermysigt! ;)

Perfekt, då räknar jag med besök i framtiden! Najs! =)