Tuesday, January 26, 2010

Kräksjuk

Dante sov oroligt igår kväll.
Vaknade med ett riktigt skrik ett par gånger, som om han drömde mardrömmar.
Antagligen hade han ont i magen.
vid 00.30 snåret vaknar jag av att ha sitter upp i sängen och spyr.
Så lite kvällsmat som han åt kan man inte fatta att det kan bli så in i helvete mycket spy utav det.
Oh dear..
Det var bara att stoppa både liten och stor i duschen, riva ur alla sängkläder, bädda rent och försöka somna om igen.
Min flinga var fortfarnade väldigt orolig och efter en stund var det dags igen.
Jag hade laddat med hink och handdukar men försök jaga spyorna på en halvhysterisk 1½åring i mörkret.
Samma visa som förra gången alltså fast nu var jag även tvungen att skura madrass.
Nu kunde vi ju inte lägga oss i detta blöta igen, så jag drog fram extramadrassen och placerade oss i vardagsrummet vid tvn.
Vi somnade efter att ha tvigats glo på dynga som Dawsons Creek i en timma.
Det var bara att ringa dagis och sjukanmäla igen i morse.
De trodde nästan inte det var sant..
Dante har varit riktigt pigg idag, trots att han har spytt två gånger.
Så vill jag hylla blöjan..
Tack o lov att han har blöja..

1 comment:

Unknown said...

Urk. Vad trist. Tänker på er och krya på er. Kram