Saturday, January 16, 2010

I topp på listan över pinsamma händelser

Jag har ju haft "stopp" i badkarsbrunnen och i diskhon.
Även i tvättstugan, fast inte så farligt.
Kommungubbarna var här för ett litet tag sedan och spolade i brunnen på gatan, men de kunde inte se att där var något galet.
Igår kom de efterlängade rörmokarna tillsammans med en hejdundrande spolbil.
Samma gubbar som var här strax efter inflytt, trevliga typer.
De går in i badrummet, de tar bort gallret och ser min skinande rena brunn.
Så pillar de upp ett handtag jag aldrig vetat om och drar upp hela "hinken".
"Men du får ju för faen städa" ropar de.
"Hahahahaha" flabbade de och drog bort nävar av klägg.
Att säga att jag skämdes är en grov underdrift.
Medans den ena städade klart i den brunnen gick den andra ut i köket.
Samma sak där.
Enbart gammal skit.
Jag ville bara sjunka genom jorden.
"Men för helvete Linda, visste du inte att man kan dra upp den där ur brunnen och skruva loss det här under vasken" frågade de med ett skratt.
Brunnen hade jag absolut ingen aning om, vasken visste jag ju att man kan skruva loss o så inunder, jag har försökt, det satt som berget och jag var rädd att skruva på fel ställe och pajja alltihop så jag lade ner.
Jag har ju för fan bott i hyresrätt förut.
Har det varit stopp någonstan har man ringt någon så var det klart med det.
Enbart spolbilen kostar ungefär en nätt tusing i bara framkörning.
Vad gubbarna tar i timman vet jag inte, men man kan väl lätt räkna med ytterligare en tusing.
Jävla dyr städhjälp alltså.
Jag rodnar fortfarande.

2 comments:

Anonymous said...

Att du inte sa nått när vi va hos dig,jag tar upp hela brunnen var 14 dag ungefär jaja nu kommer du aldrig ringa dom nått mer hihi pöss på dig A-C

Mirijam said...

Hahahah "du får ju för fan städa" gud vad roligt!