Friday, January 29, 2010

Fredagkväll

Idag när jag hämtade mitt frö på dagis började han gråta hjärtskärande så fort han såg mig..
Han hade längtat..
Dagisfröken tog upp att de var lite bekymrade över att han knappt kissade något på dagarna.
Oro och ångest knep tag i magen direkt..
Inte alls bra.
Måste ha järnkoll på det under helgen.
Vi åkte till badhuset och mötte upp Lucas och Elliot med tillhörande föräldrar.
Dante brukar tycka att det rena rama kalaset att vara där.
Han tjoar, plaskar frenetiskt och vill hoppa från kanten mest hela tiden och helst ska jag hålla i honom så lite som möjligt.
Så var det inte idag.
Han var ledsen och ville bara klamra sig fast.
Vi gick ut till bäbispoolen och där gick det lite bättre.
Tills en av de piggare filurerna bestämde sig för att peta ut Dantes ögon ett par gånger och smälla leksaker i skallen på honom.
Normalt hade fröet säkerligen gett tillbaka med samma mynt men idag blev han så ledsen, så ledsen..
Vi gav upp och tog en snabb fika istället innan jag åkte hem med min trötta krabat.
Han somnade ganska omgående efter kvällsvällingen och nu har jag kvällen för mig att göra vad jag vill.
Så länge det händer här i huset vill säga.
Jag kan tex ränna bort några chipskalorier på löpbandet, jag kan måla dörrar, måla en list, sätta upp en täcklist, röja i garaget, fixa i sovrumsgarderoberna, såga till en hylla som ska in i badrumsskåpet, jag kan diska, vika, tvätt och städa.
Jag känner inte för något utav det.
Men jag ska nog tvinga mig till att städa innan jag dimper ner framför "på spåret" eller "let´s dance" eller någon annan lättsmält underhållning.

No comments: