Saturday, January 9, 2010

Halva helgen har gått

Fredagskvällen spenderades med att bocka av ett par saker på listan över väntande uppgifter att utföra.
Detta under ett stadigt intag av socker och snytande av den snoriga näsan.
Var lite feberdimmig när jag hasade mig i säng och det var på skakiga ben jag hämtade fröet när han ropade.
Lördagsmorgonen visade sig var en strålande, svinkall, klar vinterdag.
-15 på termometern så det blev till att bylsa på både mamma och barn när vi tog oss ut för att busa lite i snön och andas frisk luft.
Flingan kastade sig i snödrivorna till höger och vänster och mamman fick vara jävligt uppmärksam då där är hundpiss varannan meter i dem..
Det vill jag då rakt inte att skatten ska kasta sig runt i.
Efter Dantes middagslur fick vi besök av AC, Hans och lille Ludwig.
Hans blev satt i arbete med att montera in en ny ventil i mitt dressingroom.
Den gamla var ett stort hål rakt igenom väggen, typ.
Fröet fick en finfin ny bil att leka med, och mamman fyllde på hängröven med en massa fika till en massa snatter.
Alltid lika trevligt!
Nu när skatten somnat borde jag väl bocka av ännu en uppgift på listan men huvudvärk och snor vinner lätt över min veka vilja.
Det blir inget vettigt gjort ikväll.
Bara ytterligare sockerintag.

1 comment:

mirijam said...

Jag gillar verkligen hur du angriper ditt nyårslöfte!

:) Kram