Thursday, January 14, 2010

En helt vanlig onsdagkväll

Skyndade mig hem från jobbet igår, hem till min flinga, hem till soffan, hem till lugn och ro.
HAHAHA
Flingan hade varit feberfri hela dagen, sa mormor, och är riktigt pigg nu.
Jorå.
Vi vinkade hejdå till "mimi" och satte igång med att fixa lite mat.
Jag körde in lite rester i micron och sekunder senare låg röken tung i köket och lukten av bränd elektronik stack i näsan.
Ryck ur sladden och byegone med den micron.
Vi fick trots allt i oss lite mat och flingan herjade med en matt mamma.
Jag försökte trötta ut min skatt genom ett långt bad och när jag började plaska runt i badvatten på golvet, blev jag än en gång påmind om att det är stopp i alla brunnar hemma.
Tvättstugan, diskhon och badkarsbrunnen..
Rörmokare kontaktad... bara att vänta.
Vid sjusnåret var det dags att natta min skatt.
Strax före 21 somnade han.
Då hade vi suttit i soffan, legat i sängen, lagat gröt som spottades till höger och vänster, suttit i soffan och legat i sängen igen.
Jag började tugga fradga av frustration men tillslut somnade den uthålliga lilla krabaten i sin egen säng.
Jag skurade brunnar i ett fåfängt försök att avhjälpa stoppet något innan jag skitade ner igen med en dusch och sedan var det natten.
Vaknade av att mitt mirakel ropade brevid min säng vid halv 1.
Han är ju världens duktigaste lilla pojke som glider ur sin säng och promenerar in till mig mitt i natten.
Jag fick en fullkomlig kärleksattack och kramade hårt och sög i mig doften av sömnvarmt litet barn.
Så underbart att man får tårar i ögonen.

No comments: