Tuesday, August 3, 2010

Besök på Nordens Ark

Vaknar i morse av att telefonen ringer HALV TIO!
Barnet andas, pjuh. Men sover, det gör han.
Unfuckingbelievable!!
Alldeles lagom tills vi ska börja kliva upp tidigt för att gå på dagis igen..
Oh well, det tar vi då.
Vill vi hänga med till Nordens Ark?
JAJJAMENSAN!
Då var det till att sätta hängröven i rörelse.
Snabb rörelse.
Upp o hoppa, svängen om badet med fix o fiff, fixa matsäck, koka kaffe, riva i garderoben, underhålla liten marodör och hålla honom undan massa hyss, mata oss båda, klä oss, packa ut oss i bilen och off we go!
En helt fantastiskt härlig dag väntade på Arken i sällskap med goda vänner o barn.
Korvgrillning, hopp i hö, och såklart kollade vi in alla fina djur!
Dante knatade på och gjorde sitt bästa för att hänga med de stora grabbarna.
Han var totalt färdig när vi satte oss i bilen och jag har väl aldrig tjoat o tjimmat så till den milda grad i bilen, för att hålla honom vaken.
Det funkade. Med nöd o näppe.
Vi var hemma strax efter sex, ner med skatten i badet för att skrubba bort all smuts från dagens bus, koka välling och när vi satte oss i soffan inbillade jag mig att fröet slulle slockna som en klubbad hjälte.
Så fel jag hade.
Han körde på i nästan en timma till innan han somnade i sängen med armar och ben i varsitt väderstreck .
Då var det bara att dra fram babylarmet och gräsklippare för mamman.
Så blev det en dusch även för mig innan jag planterade mig i soffan.
Nu borde jag diska, men jag sitter här och ugglar istället.
Det är en dag i morgon oxå..

No comments: