Monday, August 23, 2010

Fy vilken natt

Jag hade ihållande huvudvärk hela dagen och efter mitt frö somnat efter att ha vägrat välling kröp jag oxå isäng.
Strax efter kom mitt mirkel in på vingliga ben och gosedjuret under armen.
'Maaaaamma. Dante inte sova kan. Sova mammas säng'..
Det fick han såklart.
Jag vet inte hur lång tid det tog innan han somnade eller hur många gånger jag var uppe och tillfredsställde diverse önskemål som begärdes av lilla, men mycket bestämda Rex Dante.
Vid 3 tiden hade han kissat igenom blöjan..
Med en djup suck var det bara att byta sängkläder, byta pyjamas o blöja och sedan försöka få en nu ganska pigg filur att somna om.
Huvudet sprängde och fler tabletter svaldes.
När klockan ringde var det efter en natt utan sömn och med fortsatt dunkande skalle.
Jag tog en föräldradag.
Pallade fan inte att kliva upp o ge oss iväg.
Helst hade jag velat sova en stund men det var inte aktuellt.
Fröet var vaken och är han vaken, är jag med vaken.
Punkt.
Det var bara att släpa upp hängröven och sätta på en kanna becksvart kaffe.
Nu har jag tvingat mig till att klippa gräset och skatten har får herja ute under tiden.
Torskrygg med potatis och pepparrot stod på lunchmenyn idag.
Smaskens.
Nu önskar jag att klockan går jävligt fort resten av dagen så att jag kan få svimma isäng.

1 comment:

Åsa said...

Heja, heja, bit ihop, stå ut! Vad duktig du är som får saker gjorda, själv såsar jag bara omkring som en zombie vid akut sömnbrist.