Thursday, August 19, 2010

Otäckt

Imorse när jag håller på att fixa mig för dagen hör jag hur Dante gnäller lite i sömnen.
Han drömmer.
Han gnäller igen, lite högre den här gången.
Det går en liten stund och plötsligt ger han ifrån sig ett illvrål, gråtande och skrikande sätter han sig upp i sängen.
Jag springer dit och försöker lugna och krama.
Istället för att bli lugnad blir han än mer hysterisk, skriker högre, hoppar ur sängen och springer vrålande ut i köket.
Där ställer han sig intryckt i hörnet och bara skriker och gråter.
Försöker jag närma mig fäktar han med armarna och skriker än högre.
Jag sätter mig brevid på golvet och pratar med honom, men det blir inte bättre, han bara försöker få mig att gå därifrån.
Vad fan gör man?
Jag fattar ju att han måste vaknat mitt i en mardröm eller något men hur kan jag lugna honom?
Jag reser mig och går därifrån i kanske 30 sekunder och när jag kommer tillbaka får jag lyfta upp honom och han är totalt färdig.
Han lägger huvudet mot min axel och hulkar fram att han vill ha nappen.
Vi sitter en lång stund och bara kramas.
Stackars mammas lilla flinga..

1 comment:

Mirijam said...

Oj vad läskigt att vara så kvar i sömnen! Stackers liten!