Thursday, August 26, 2010

Fjuk

Idag ringde de från dagis vid halv tretiden.
Mammas mirakel var inte helt kry.
'Han har suttit stilla på en stol i säkert en kvart, 20 minuter nu, så man förstår ju att han känner sig dålig. Inte alls sig lik' sa dagisfröken när hon ringde.
Nä.. det är faktiskt en hel eon av tid för honom att sitta stilla så jag ilade givetvis.
När vi kom hem käkade vi godis.
Det får man göra när man är fjuk, även om det inte är lördag.
Och om man är den som tar hand om den fjuka, då får man oxå äta godis.
Fröet satt i mitt knä och tittade på 'Pingu' helt länge.
Han vänder glansiga ögon mot mig
'Mamma, jag e fjuk'
'Ja. Stackars dig.'
'Ja' svarar han med darrande underläpp
'Kan fjuka Dante få isglass?'
Såklart han fick.

2 comments:

Mirijam said...

Jag är också fjuk! Ge mig glass!

Linda said...

Det är bara att get your tattoed self over here så ska du få så många isglassar du bara orkar!