Tuesday, August 17, 2010

This has got to stop!

Igår kväll vandrar jag runt i mitt hem och flyttar saker från en plats till en annan, precis som vanligt.
Plötsligt sladdar jag till, ena knät smäller i golvet, det andra benet far åt andra hållet och det knät böjs smärtsamt 'bakåt', överkroppen far åt ännu ett annat håll och jag känner hur det hugger till i den ömtåliga ryggen.
Försöker rädda mig genom att famla efter diskbänken, vilket resulterar i att en nagel snäpper av uppåt och jag landar på armbågen.
Herrejävlar vad ont det gjorde...
Det tog en liten stund innan jag kunde bryta tillbaka den gamla kroppen på plats och kollar vad i hela helsike det var jag sladdade på.
Jag knyter nävarna, biter ihop tänderna så käkarna buktar utåt och senorna i halsen spänner sig likt tjocka, utstående rep när jag får syn på vad det var jag höll på att slå ihjäl mig över.
Där ligger den.
Spottloskan.
Dantespottloskan.
Grrrrrrrr

No comments: