Saturday, August 7, 2010

Härliga lördag

Idag mötte vi upp AC med familj i ett underbart, varm och soligt Lysekil.
Där var den årliga musseldagen med diverse jippon och ståhej.
Vi åkte karusell, strosade på stan, gick och fikade och satt på hängröven med en cigg i mungipan när vi hejjade oss hesa i halsen på Theresa som sprang milen i musselloppet.
Galna kvinna. Men gött jobbat!
En liten promenad till affären och bunkrade upp med lördagsgodis blev det oxå innan vi gav oss av hemåt.
Fröet slöt ögonen när vi hade några hundra meter kvar hem.
Jag var elak nog att väcka liv i honom igen.
Han stoppades i duschen o skurades ren från en massa godiskladd, fick pyjamas och välling innan han somnade i mitt knä.
Mammas lilla bäbis.
Jag drog på mig arbetsbrallorna och började montering av det sista skåpet till garageinredningen.
Nu ligger det halvmonterat därute.
Inte för att jag tappade stinget utan för att jag inte litar på att benen tål belastningen som skulle bli av att jag reser det upp.
Skåpet är stort och väldingt tung och att belasta enbart frambenen, dessutom 'snett' som det blir när jag reser det, vågar jag mig inte på.
Skulle ju vara jäkla typiskt om de snäppte av.
Alltså får jag vänta på hjälp i morgon och sätta mig i soffan med en gigantisk gotteskål istället.
Otur.

No comments: