Monday, August 23, 2010

Shopping, fika o feber

Lördagsmorgonen erbjöd hällregn.
Inte lekparksväder direkt alltså..
Jag packade in flingan i bilen och åkte till Blomsterlandet för att handla ny växter till mina utekrukor.
De där satans mördarsniglarna har gått bärsärk i dem och det som en gång var fina, vita penseer var numera ihåliga, spretiga pinnar.
Helen ringde och ville bjuda på fika o lek för barnen.
Det ville vi så klart gärna.
Några timmar senare packade jag in en trött och lite hängig pojke i bilen.
Han sov middag en stund och strax efter han vaknat kom mormor ner o hälsade på.
Jag överlämnade min skatt tillsammans med en tallrik mat till henne och gav mig upp på vinden för att fixa med isoleringen en gång för alla.
Nu är det äntligen klart!
Meningen var att vi skulle åka till mormor May o hälsa på men jag tyckte Dante verkade gnällig och inte ville han äta en gnutta mat nu heller.
39.5 visade tempen så det blev inga fler utflykter den dagen..

No comments: