Monday, August 23, 2010

Playday

Jag vaknade med en bedrövlig huvudvärk på söndagsmorgonen.
Kollade tempen på mitt frö och, halleluja, den var normal igen.
Jätteskönt för vi hade bestämt träff med kusiner o släkt på Emaus och det ville vi då rakt inte missa.
Jag svalde några Ipren and off we went.
Dante och kusinerna red i över en timma.
Det blev en himla massa varv för mamman att släpa på hängröven.
Bara bra.
Vi fikade, snattrade och lekte i lekparken en stund innan vi sa hejdå för den här gången.
Mysigt!
När vi kom hem försökte jag peta i min ovilliga skatt lite att äta men hans läppar var förseglade.
Icke.
Ett bett på en banan var vad dagens intag bestod av..
Det knackade på dören och utanför stod Therese och Ville och undrade om vi ville gå med på promenad.
Det ville vi såklart!
Det blev ett stopp på lekparken så våra små fick busa en stund.
Plötsligt kom Maria farande på cykeln med Elliot bakpå.
De stannade och lekte en stund med oss.
När det var dags att mata våra ungar sa vi hejdå och var och en gick hem till sitt.
Min unge gick inte att mata nu heller.

No comments: