Saturday, January 15, 2011

By the way, nämnde jag att jag är en sexbomb?

Jag har en granne som heter Sonja.
Hon är en riktigt härlig dam, rolig som fasen, tjusig med rosa läppar, långt hår i skruvad svans, gärna skärmmössor på sommaren tillsammans med stora plastbågade solbrillor, stor golfentusiast och så kör hon en röd sportbil.
Ja, så är hon 85 år oxå.
Hon bjöd på middag för några av oss grannar igår.
Vi var 7 personer i olika åldrar mellan 35 och 85 år.
Förjävla trevligt!
Överraskande trevligt.
Sonja stod för kvällen roligaste kommentar, vi hade pratat om fritidsintressen som skidåknig, gymnastik, golf och vad det nu var allt folk höll på med.
Så hojtar Sonja 'Nä hörrni! Nu är det Lindas tur! Vad har du för fritidsintressen? Berätta nu vem du är lilla älsklingen!'
'Jaaa...' börjar jag 'nu blir det ju inte så mycket utöver barn och min husrenovering, men..ja, jag hoppade fallskärm i några säsonger, det är kanske inte så värst vanligt..'
'Va! Vad är det du säger?' gapade Sonja
Det blev en del prat om det där och så smäller Sonja ihop händerna och säger
'Ja du jag måste ju säga att när jag tänker på kvinnliga fallskärmshoppare, så tänker jag nog lite maskulina kvinnor, som kanske inte har utseendet för sig, jaa så där ungefär,' säger hon och viftar lite med händerna framför ansiktet 'så säger du att du hoppat fallskärm! Som ser ut som en sexbomb Linda!'
Att jag klarade av att hämta andan efter det asflabbet är ett mindre mirakel.

4 comments:

Mirijam said...

Åh! Jag älskar redan Sonja!

Och du är ju en sexbomb snäckan :) (Haha, "Sexbomb", vilket jävla ord egentligen!)

Linda said...

Ja hon är fantastisk!
Tänkte jag skulle knalla bort till henne i morse när jag vaknade och visa upp mig, då e det fan inte mycket till sexbomb. :)

Sivan said...

Men lilla Linda, du ÄR het ju!! Bara för att du tycker du har hängröv och gud-vet-allt innebär inte det att det är sant! ;)

Och jag tycker Sonja ska följa med på en fest snart så hon får se oss andra sexbomber också för den delen :)

Linda said...

Tack sivan, du e rar :)
Jag håller med, hon skulle bara veta hur många sexbomber som hoppar fallskärm :)