Tuesday, January 4, 2011

Nu ska julen ut, ut, ut

Det finns vissa saker som är sig lika från år till år.
Mina nyårslöften är en sak och en annan är att jag vaknar på nyårsdagen och vill röja ut allt som har med julen att göra.
Ut med granen, bort med ljusstakar och annat pynt, ner med gardiner jag egentligen inte gillar, ställa fram julosten med en hyvel till den och käka till frukost rätt upp o ner bara, rensa ur i kylen och hiva en massa pryttlar med mat som åkt in och ut femtioelva gånger under ett par veckors tid.
I år dröjde det ett par dagar extra innan allt detta hände, men jag låg ju för döden så herregud, I'll cut myself some slack.
Gårdagskvällen spenderades hur som helst med att plocka ner i kartonger och forsla upp på vinden till nästa år.
Nu pajjade kartongen jag hade så jag proppade ilsket ner allt spretigt pynt i påsar och nästa år kommer jag undra vad i helsicke jag pysslat med.
Oh well.
Idag ska gardiner ner och upp igen, sedan är allt som vanligt igen.
Lite trött på det oxå för övrigt..
Kanske en ny tapet skulle göra susen... möblera om kanske... hmm..

1 comment:

Mirijam said...

Jag är likadan! Jag ska ut och leta tulpaner nu!