Friday, January 21, 2011

Jag är en slav under begären

Igår var det i allra högsta grad handbollsVM's fel att jag inte målade och dessutom åt upp resten av lördagsgodiset jag köpt hem.
Jag kunde inte ens hålla mig tills fröet gått och lagt sig innan jag började nalla i påsen.
'Mamma, vad äter du?'
' Hmmm???' Frågar jag oskyldigt utan att öppna den fullproppade munnen.
Så lätt lurar man inte en skarpögd liten gottegris.
'Mamma vad har du i munnen? Öppna, jag får titta!' tjatar han.
Jag försöker svälja godiset helt men hade förstås mågat i lite för mycket.
'Mamma tog visst lite lördagsgodis...' erkänner jag tillslut.
'Jaaaaaaaaa! GODIS!! Jag vill oxå ha lördagsgodis nu!' tjoar han och skuttar runt på stället.
Såklart... jaja jag får skylla mig själv ju..
När skatten väl kommit isäng och somnat satt jag som limmad på röven och glodde på den galet spännande handbollen.
Och käkade godis.

No comments: