Tuesday, January 4, 2011

Jamen va fan, jag tar dem under armen

Tänkte fortsätta med den där himla enkla lilla snabbrenoveringen av den där lilla toan som inte skulle bli ett sånt himla stort projekt utan gå så snabbt och bara få ett litet facelift herregud det ska jag väl fixa på ett par veckor projektet.
Nästa steg: köpa gipsskivor till väggarna.
Gipsskivorna är 2,5 meter höga och 1,2 meter breda.
De stoppar man inte in i baksätet på Priusen direkt.
Får ta de på en kärra alltså.
Jamen just det ja, Priusen har ingen dragkrok!
Där sitter ju ett miljövänligt batteri i vägen.
Men det är en baggis, jag lånar en bil med krok bara.
Så flyttar jag över barnstolen till den bilen.
Det är ju lätt gjort.
Sedan ger vi oss av ut till byggvaruhuset, mitt frö och jag, köper gipsskivor och skruv till det, kör hem, lastar av,( för det måste jag väl kunna fixa själv eller vad väger sånna där gipsskivor?) åker tillbaka med kärran, lämnar tillbaka bilen, flyttar tillbaka bilstolen och åker hem igen.
Det är väl gjort på en timma alltihop väl?
För vi måste ju hinna laga mat, äta och fixa med kvällsbestyren innan fröet ska sova.
Men jag känner ingen stress.
Alternativt bryter jag av gipsskivorna på mitten i affären och stoppar in dem i baksätet på Priusen.
Va fan, det ska ju ändå kakel ovanpå.

1 comment:

Mirijam said...

hahaha, du är så rolig!