Saturday, January 1, 2011

Ny dag, nya bekymmer

Strax före tolvslaget på självaste nyårsafton vaknar min skatt och lägger en makalös vällingspya som börjar i sängen och fortsätter ända ut i köket.
Madre mia..
Fler kuddar att tvätta, ännu en madrass att skura och lakan att tvätta.
Jag har åstadkommit en ny spya jag oxå.
Den bet rejält för näsblodet sprutade.
Ugh.
Dagens dilemma är dock att jag har fyra soppåsar fyllda med magsjukebajsblöjor, nerkräksade eller nerbajsade klädesplagg, (I vissa fall en dubbel whammy) och andra otäckheter, att försöka pressa ner i en soptunna som redan är mer än överfull.
Det kommer aldrig att gå.
Jag funderar på fullaste allvar att smyga gatan ner i skydd av natten och placera ut en påse här och en påse där i grannars tunnor..
Gissar att jag inte blir så jävla poppis om någon kommer på mig ..

No comments: