Wednesday, July 27, 2011

Battle of the wills

Jag är en sån där mamma som är väldigt glad så länge inte mitt frö gapar om att vilja ha på sig diverse superhjälte och seriefigur kläder som finns i affärerna.
Innan han gapar sig till sådant, så kommer jag inte att klä honom i det.
Don´t like it.
Inte heller är jag road av tanken att min skatt ska ränna runt i en fotbollsdräkt på stan. Alls.
Varför?
Ja, jag tycker bara inte om det. Jag tycker det är fult. Sånt man har när man spelar fotboll, eller leker hemma i trädgården..
Men, som med så många andra saker ser det ut som om jag får vika mig..
Dante fick en dräkt av Ludwig som legat i garderoben i väntan på att han ska växa i den.
Nu hittade han den, och ja, den var visst inte så sabla för stor..
Så nu vill han absolut ha den på ner på stan då vi ska träffa vänner och gå på tivoli sedan.
Suck.




Jag är en fotbollskille mamma!!

2 comments:

Sandra said...

Han e så söt och väldigt lik sin mamma:)

Mirijam said...

Jag förstår vad du menar. Tänker att det roligaste med att ha barn är att få klä dom i fina kläder. Alltså sånt man själv tycker är fint. Hähä.