Sunday, July 24, 2011

Lyckliga känslor går inte alltid att hålla i styr

I morse var vi hyfsat snabba på att göra oss i ordning och få lite mat i magen.
Jag kan ju äta i sömnen men Dante vill ju aldrig ha frukost förrän han varit vaken i minst en timma eller två, och då vill han ha middagsmat.. Igår käkade han stekt torsk till 'frukost' tex..
Ja, ja, han åt som vanligt inte så mycket men med en banan i näven klättrade han i sin nya, framåtvända bilstol och vi gav oss av för att uträtta våra ärenden.
Byggmax först för att köpa vinkeljärn att fästa en bräda mellan skåp och täckskiva i tvättstugan, sedan för att åka och lämna tillbaka den nya 'superbra, top of the line' hemtelefonen jag köpte ny för en vecka sedan.
Sån skit.
Ja, kanske den är bra men nummerpresentationen funkade iaf inte.
Nä, hemåt åkte vi med en ny telefon för halva priset.
På den funkade nummerpresentationen direkt.
Dyrast är inte alltid bäst.
Väl hemma igen lagade vi middag och när det var uppätet och undanstökat var jag så ratlös att jag liksom steppade runt på stället.
Ut i duggregnet och skruva upp den nya siffran jag köpt till huset.
Äntligen, var ju bara dryga året sedan huset målades om och den gamla försvann.. har letet efter en jag verkligen velat ha, men bara hittat de där vanliga.
Så jag köpte en vanlig nu. Big deal liksom..
Klippte lite buskar, som jag ändå skiter i om de överlever till nästa år innan jag och flingan gick in igen och monterade de tre överskåpen till tvättstugan.
De lär ju inte komma upp ännu på ett tag i takten det går därute, men nu är det iaf gjort.
Trampade fortfarande runt här som en osalig ande när Therese ringde och frågade om hon och Wille fick komma och hälsa på.
Men herregud vad roligt!
Det tyckte Dante oxå, som fick en fullkomlig överhettning när han såg Wille och blev helt jävla övertänd.
Det är ju ganska vanligt att det blir full kareta den första stunden när de små träffar sina vänner, men det brukar lugna sig efter en kort stund.
Idag höll det i sig lite längre än vanligt.
Men, det var åtminstone bara att leken blev för vild och högljudd, inte att de slogs eller var i luven på varandra.
Himla trevlig med besök !
När det vinkat hejdå klämde vi ner kvällsmat (trots att jag proppat i mig en massa kakor) innan den lille duschades och nattades.

No comments: