Monday, July 25, 2011

Med myrsteg mot målet

Vaknade upp till ännu en regnig dag.
Inget planerat, inga större idéer.
Pappa kom för att hjälpa mig åtgärda det där lilla misstaget med bänken i tvättstugan.
Vi åtgärdade det åtminstone delvis, resten skulle jag fixa ikväll.
Fick sms av Jenny som undrade om vi ville komma dit och hälsa på.
Om vi ville!
Så vi packade oss iväg, tog svängen om affären och köpte med oss lunch som vi käkade med god aptit, innan pojkarna lekte loss och mammorna babblade på som vanligt.
Välfyllda på både lunch och fika åkte vi hemöver efter flera timmars lek och stoj.
Jag vet inte om det är vädret eller vad det är, men jag var fortfarande otroligt rastlös när vi kom hem.
Så, jag fick tummen ur att röja i Dantes rum.
Fick änligen röjt ut skötbordet som vi ändå inte behöver längre. har mest bara stått där för att jag vart för lat att ta tag i det..
Nu har det släpats ut i garaget för tillfällig vila innan tippen.
In med en ny stapel trådbackar i garderoben och flyttade allt som fanns i skötbordet till de nya backarna.
Så möblerade jag om lite lätt, tog ner de romerska ringarna och hängde upp gungan igen till Dantes förtjusning.
Gissar att han snart vill byta igen.
Well, Nemas problemas.
Mormor kom förbi en kortis med ännu en laddning tvätt.. Herregud som hon får tvätta..
När fröet sov sött, svidade jag om till snickarbrallorna och gjorde klart det sista i tvättstugan.
Nu är det klart att ringa rörläggaren! Fifaen vad skönt!
Ja, fortfarande en del kvar men iaf en bra bit på väg nu ju!

2 comments:

Sandra said...

Va bra! Kommer imon o testar tvättstugan :)

Linda said...

Allvarligt? På väg uppåt? Ja ni e så välkomna sååå, det vet ni! Kramar