Thursday, July 7, 2011

Jag förstår dig Runar!

Herregud vad trött jag är idag.
Kom isäng vid halv tolv, låg och lyssnade på hur Dante stimmade och vred sig, hörde på hans andning att han snart skulle vakna.
Mycket riktigt vaknade han och behövde kissa.
Så tog det en stund för honom att somna om, och för mig med.
Vaknade vid halv fyra av ett sabla väsen på utsidan.
Alltså de där förbannade rådjuren!
Ja, de är så graciösa och tjusiga att titta på när de skuttar runt ute på fälten, men att ha dem brölandes utanför sovrumsfönstret mitt i natten och samtidigt tänka att de dräller typ hundra fästingar för varje meter de promenerar, då kan man fan hålla sig för skratt alltså.
Jag for upp ur sängen, ut på altanen och sjasade lite samtidigt som jag flaxade med armarna.
Där stod en stor hona med sitt kid, honan brölade eller vad det nu heter det där ljudet de gör. Som en jävligt stor, hes, skällande hund typ.
Jag kallar det bröl.
Hur som helst så rörde varken hona eller kid en jävla muskel när jag kom farande.
De stirrade på mig lite slött, mamman gav ifrån sig ett bröl som om den sa 'var det det bästa du kunde åstadkomma? Kärring.' innan de sakta och brölande promenerade iväg.
Näe.. jag funderar seriöst på att skaffa jektlicens. Och ett vapen då såklart.
Skrattar bäst som skrattar sist, eller hur Runar?

2 comments:

Sandra said...

Vilka (o)djur hehe!!..Fan ta kökskniven & fyll frysen i stället :)

Linda said...

Ja jäklar i det... man kanske skulle..