Friday, July 22, 2011

Fest. Bajsfest..

Så var det fredag och veckan har rusat förbi i vanlig ordning.
Igår var jag hos kiropraktorn, kom ihåg besöket den här gången.. hade ställt en sabla massa alarm och påminnelser o grejer..
Han knäckte till mig så det brakade värre än en elefantfjärt. Shit vad skönt!
Behöver fler besök, är inte helt okej ännu enligt experten och det känns, har ordentligt ont igen.. inte bra.
På väg därifrån ringde en gammal vän jag inte träffat på länge och ville ses.
Vi bestämde lekparksdejt med våra frön.
Mycket trevligt och väldigt varmt!
Borde tagit en strandträff istället i det underbara vädret.
På eftermiddagen ringde en av filmklubbskompisarna och sa att det var en spontanträff på gång samma kväll, kan jag komma?
Kolla med barnvakten och jorå, det kan jag!
Fixade till mig i all hast och brände iväg till Lysekil.
Jag var nykter och städad och med på förfesten, som såklart var förjävla trevlig, innan jag körde hemåt i natten igen.
Hem till min lilla skatt därhemma.
Lite, eller mycket, sugen var jag på att följa med ut, men jag är en så makalöst ansvarsfull mamma nuförtin´..
Jag hann inte somna innan det var dags för toabesök för skatten.
Sedan upp för att hämta kortinsonslava att smörja honom i ansiktet med då han fått en sabla massa utslag som han kliade frenetiskt på..
Vad är det nu han fått i sig som han inte tål???
Ett par timmars sömn senare vaknar jag igen av att han piper 'mammaaa, kan du hjälpa mig?'
Jag tar tag i honom och flyttar honom närmare, frågar vad det är och känner att, det var väl fan vad det stinker här... han måste lagt av en jäkla rökare..
Jag kvicknar till.. jorå det kan man kalla rökare..
Han hade bajsat ner sig. Som fan..
Min sockerkringla var insmetad i bajs, liksom täcken och kuddar och lakan och ja.. kanske lite på mamman oxå.
Jag gick från halvvaken till klarvaken, klar som en nyslipad diamant, på noll komma nollen sekund.
Vad ända in i?
Han har inte bajsat på natten sedan han var pytteliten bäbis eller haft magsjuka. Då har han thank u lord, haft blöja på sig, men nu var det andra bullar.
Vilket styr det blev..
In med Dante och mig själv i duschen, han var så världsduktig och stod där tapper som en soldat och jag blev alldeles tårögd när han tittar på mig och frågande säger 'mamma, det gör ingenting..?'
Nämen herregud det klart att det inte gör!
Vi skurade oss, sedan var det bara att fylla badkaret med sängkläder och pyjamasar och spola rent dem, (känns ju 'skit'kul att inte ha tvättmaskin just nu..) på med nytt allting och svimma i säng igen.
Med tanke på att han fått en massa utslag oxå, så misstänker jag skarpt att det är något han ätit som han inte tålt och det satt fart på magen oxå.
Nu är frågan bara, vad?

2 comments:

Anonymous said...

Du tog ingen bild?

Linda said...

Nej, jag var för kladdig om fingrarna.