Sunday, July 24, 2011

Själv är bästa dräng?

Tvättstugerenovering.
Jag har fått hjälp av pappa att få ner hon i bänkskivan och sedan fästa den i underskåpen.
Fantastiskt snällt.
Så ville jag ha en täckskiva ytterst, bänkskivan ligger ju även ovanpå tvättmaskinen och för att få ett snyggare och renare slut på själva bänksektionen, valde jag en täckskiva istället för ben.
Pappa erbjöd sig att hjälpa mig med att få dit denna oxå.
Jag tog förstås tacksamt emot.
Ikväll satte jag fast en förstärkande bäda, som alltså kommer att ligga bakom tvättmaskinen, mellan skåp och täckskiva, för att få stadga i hela paketet.
Det gick smidigt och jag skulle skjuta tvättmaskinen på plats under bänken.
Den trilskas.
Den går inte under!!
What the fuuuuuuuck!
Någon har mätt täckskivan lite för snålt..
Typ en halvcentimeter för snålt.
Någon hade inte kollat så att tvättmaskinen fick plats innan täckskivan skruvades på plats med fötter och allt.
Denne någon tyckte allt han han mätt och så men..kanske jag inte kollade det nej.. eller joo..fast.. den borde väl få plats.. men..jaaaha..
Jag lutar mig med båda händerna mot bänken efter det korta telefonsamtalet och biter ihop ganska hårt.
Sänker huvudet ner mellan armarna och suckar djupt.
Hukar och kollar hur jag enklast ska lösa detta..
En extra distans mellan skåp och bänkskiva kanske kan funka.. osäkert om benen går att höja såpass mkt mer.
Sedan reser jag mig, går till kylen, tar ut en iskall Budweiser, öppnar den och tar tre stora klunkar på rad.
Så går jag och tar en cigg.
Jag vill inte mer idag.
Nya tag i morgon.

No comments: