Saturday, September 26, 2009

Den eviga frågan... varför?

Dante var feberfri i morse men grymt förkyld.
Även idag har han spytt slem ett par gånger.
Han blir förbannad över tex att han inte kan andas genom näsan när han vill ha nappen, skriskriker och resultatet blir att mamman få torka kräks.
Han vägrade in i det längsta att somna i dag på dagen och det tog två timmar för mig att få honom att somna.
Han blev fullständigt galen när jag lade ner honom i sin säng.
Tilll sist somnade han i mitt knä vilket nog aldrig hänt på dagen tidigare.
Vad fasen har hänt??
Samma sak i kväll.
Han har ju kunnat läggas vaken i sin säng och antingen somna sig själv eller, oftast, genom att jag står brevid, håller honom i handen och stryker över ansiktet.
Ikväll vrålade han bara jag gick in med honom i hans rum.
Det slutade med att jag gjorde vad jag lovat mig själv att inte göra; lägga mig tillsammans med honom i min säng.
Han är ju förkyld och jag varken orkade eller ville ta kampen längre än jag gjorde idag.
Det hade bara slutat med ännu en spya och det orkade jag då rakt inte med.
Det blir till att inhandla Anna Wahlgrens guide till hur tusan dessa små ljuvliga varelser fungerar.

No comments: