Tuesday, September 29, 2009

Jag böjer mig för kungen

Idag var det en heldag på jobbet innan rejsing till mataffären för att bränna en tusing.
Det är dyrt med specialkost som mitt frö tål..
Dante hämtades hos mormor och han var alldeles mör efter en dag på Emaus med massor av lek och hästridning.
Ett genombrott har hänt, han äter numera banan!
Halleluja!
Det tog bara 9 månaders enträgna försök.
Däremot vinner han kampen om det här med att sova.
Nu har han bestämt att han ska somna i mitt knä.
Mamman kapitulerar.
För tillfället.
Jag var löjligt trött när han väl kom i säng, men tvingade mig ut för att tapetsera vidare i det fördömda.
Jag borde låtit bli.
Jag fick liksom inte till det och det blev inte helt 100, så jag lade ner efter två ynka våder.
Nu drar jag på mig nattmössan och hoppas få sova ett par timmar innan tarzan ylar.

No comments: