Saturday, September 26, 2009

En tidig kväll

På fredagen var det jobb som stod på dagsschemat.
Hämtade en liten kis hos mormor som var ganska varm i pannan men röjde runt som vanligt.
Vi sa tack och på återseende några timmar senare då det var dags för kräftskiva med hela familjen, plus några till.
Jag tog tempen på sprattlet och den visade 39.1.
Vad göra...
Han verkade inte tagen av det, han kan ju bäddas ner på plats och vi har ju bara några minuters promenadväg hem.
Förra veckan missade vi brorsans 40 års baluns pga dålig sömn och sliten mamma.
Jag chansade.
Gråten stegrades med antalet gäster som anlände.
Jag bäddade ner mitt frö i vagnen och gick en promenad.
Han somnade och lades i sovrummet för att få lugn och ro.
Jag högg in på kräftorna och hann få i mig fyra, fem stycken innan all hell broke loose.
Flingan vaknade.
Snorig som få, ledsen som ingen annan och vrålade som bara han kan.
Det givna resultatet blev slemmiga kaskadspyor i mormor o morfars säng.
Och på golvet.
Och över hela mamman.
Vi hade som sagt, promenadväg hem.

No comments: