Wednesday, September 23, 2009

Dagens

Idag blev det en promenad på förmiddagen så att så att tarzan somnade i vagnen.
Så gott när han kan sova ute.
Under tiden som han snarkade flyttade jag all takpapp, träbalkar, spont, hängrännor och gud vet allt som de rivit ner från garagetaket och slängt i en hög på gräsmattan.
Dra ända in i snårskogen vilket slitgöra!
Det var stora sjok av flera lager takpapp sammankladdad med asfaltkitt och de var så tunga och obehändiga att jag knappt orkade lyfta dem.
Så skulle de ju bara upp på kärran..
Det blev en jäkla workout och ryggen mår ju sådär just nu.
Nu är det iaf på kärran, nu ska de bara lyftas av igen på tippen..
Efter lunch mötte vi upp Maria och Elliot på lekparken och jagade våra små krabater och skyddade dem från potentiella livsfaror samtidigt som vi babblade en hel massa.
Very nice.
På hemvägen svängde vi inom mormor o morfar och fick en massa smaskig mat och lika smaskig efterrätt.
Min vana trogen tog jag två omgångar och blev äckelmätt innan vi gav oss hemåt.
Nu har jag gjort lite finlir i dressingroomet, sågat o sånt.
Så sa den gamla kroppen stopp.

No comments: