Wednesday, September 30, 2009

Undrens tid är inte förbi

Idag jobbade jag halvdag och fjäskade med mig pappa för att tömma all bråte på tippen på eftermiddagen.
Jag kånkade tjärpapp och hängrännor för allt jag var värd när det stannar en bil bakom vår.
Ut stiger en ordentligt snygg man.
Blickar utbytes när han ska kasta skräp i samma container som jag.
Jag blir som alltid helt nervös och när han ler mot mig tappar jag givetvis pappen jag bär på och snubblar framåt.
Jag tjoar till som kärringar gör och försöker släpa upp pappen över kanten.
Han skrattar och erbjuder sig att hjälpa till.
Jag säger så klart nej och kastar ur mig någon urfånig kommentar om min envishet.
Han ler och grejar vidare med sitt.
Vi ler mot varandra några gånger när vi håller på och pappa ger blickar som ser ut som om han leker arga leken i vanlig ordning.
Efter ett tag sträcker snyggingen fram en lapp åt mig, ler stort och säger hej då.
På lappen hade han skrivit en komplimang, en fråga om middag och sitt telenr.
Min första tanke är att han säkert är en player som delar ut lappar till höger och vänster.
Jag som är fegare än feg vet inte hur jag ska göra.

11 comments:

Siv said...

Du har två alternativ.

1) Ring/smsa karln!

2) Ge mig hans nummer istället så jag kan få bli förälskad istället

(svårt val va? ;) sluta vara en fegis, du är skitsnygg och supertrevlig, ge honom chansen att få upptäcka det han med!!)

Åsa said...

Slå en signal och se om samtalet gör att du vill träffas och prata mer? Låter jättespännande, hoppas du vågar kasta dig ut!

Linda said...

Ringa? E ni GALNA? det skulle jag aldrig våga! Möjligen efter en flaska vin och femhundra cigg men då är det nog ändå ingen bra idé..
Smsa kan jag kanske våga... måste bara ladda ett tag..

Charlies mamma said...

Jag har ju försökt vägleda dig i en dejtsituation med sms förr...så va fan vi kör igen, det här får du bara INTE missa Linda, det_ kan_ vara mannen i ditt liv! Fatta vad cool han e som vågar lämna en lapp till en främmande kvinna - det e stort! Han är värd sin sms-chans! Nå så! Sms-a honom innan lördag, ok? Pliiiis, han & du är värda det! KRAM * you go girl!

Linda said...

Trissa; haha ja det har du ju:) försöker få ihop ett vettigt sms men gah... men inan lördag... då har jag tid på mig;))

Line said...

Lirka hans namn och googla det så får du se om han är en tok. Lycka till

Mirijam said...

GO FOR IIIIIIIIIIIIIIIT! För helvete! Snyggaste, roligaste & klokaste bruden är du. Och dessutom är du ju alltid hungrig, så hur svårt kan det vara?

Carina said...

Ärligt talat vad VÄNTAR du på?????????????? Ta telefonen och smsa honom attt den där middagen skulle sitta fint!!!! Missa INTE CHANSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Svarar du honom inte kommer jag att skälla på dig när vi kommer till höstlovet!!!!!

Linda said...

jag har smsat.
Och fått svar:)

Sivan said...

Bra!! Vad skrev ni då? Och hur har historien fortsatt? Ska ni dejta ikväll, lördag och allt? :) Lämna oss inte här i ovetandets land!!

Linda said...

Vi ska inte dejta ikväll,har ingen barnvakt, men KANSKE imorgon...