Sunday, September 6, 2009

Söndag-arbetsdag

Idag har vi vart ute hela dagen.
Det var dags att klippa gräset.
Det var dags för längesedan egentligen men detta sabla regnande gör det ju omöjligt att hålla efter.
Första halvan av gräsmattan avverkades på förmiddagen.
Vi hade en mycket trevlig paus när vår granne kom med en påse hemodlade tomater!
Åh vad snällt!
När vi ända pausade tog vi en promenad för att hämta bilen och ta svängen om affären.
Väl hemma igen tvärvägrade Dante att sova så vi körde vidare med gräsklippning.
Dante knatade runt med sin egna lilla plastklippare och skottkärra och grejade i trädgården.
Så gulligt att jag blir tårögd.
När andra halvan var klar plockade vi en stor påse full med plommon, hoppade i bilen och åkte förbi mormor o morfar och pallade en påse äpplen av dem innan vi åkte vidare för att överraska mormor May med ett besök.
De här överraskningsbesöken blir ju inte alltid så bra.
Hon var inte hemma..
Vi fick hänga frukten på dörrhandtaget och åka hemåt igen.
Då blev det kantklippning innan bad och sedan var Dante helt lealös av trötthet.
Han som inte sovit middag.
Nattflaskan hängde i mungipan på en sovande hjälte efter bara några minuter.
Nu har jag fastnat framför tvn.
Får dåligt samvete.
Borde passa på att göra en massa saker när Dante somnat så tidigt men jag är för lat idag.
Kanske jag rycker upp mig om en stund.
Kanske inte..

No comments: