Thursday, December 10, 2009

Ett rejält dagsverke

Golvet är klaaaaart!
Fy faen vad gött!!
Det var faktiskt lite trixigt här och där.
Vid dörrfoder till exempel.
Hur lätt är det att såga ur för dörrfoder, elementrör osv och få det snyggt?
Inte alls.
Att såga två spår rakt ner är ju en baggis.
Så ska ju ursågningen, just sågas ur, så att det blir en fin kant mot dörrfodret.
Där gömmer man ju inte en knackigt sågad kant under en list.
Kruxet är ju att få just den där synliga kanten rak och fin.
Särskilt när man bara har en eländig handsåg, som jag.
Åh vad jag knåpade men det blev inte alls fint runt dörrfodret hur jag än bar mig åt.
Hmm, vad göra?
Jomen, varför inte ta en bit golv, mäta och sedan såga av dörrfodret och vips så kan man bara låta golvbrädan glida in under!
Blev hur bra som helst.
Det var ett evigt mätande och sågande.
Sågande..
Och sågande.
Allt detta sågande och krypandet på golvet har gjort min gamla kropp till en värkande klump.
Höll på att inte komma upp ur soffan efter jag gett min skatt sin nattvälling.
Nu har jag städat upp all bråte efter mig, släpat in alla möbler igen och nu är det dags för en välbehövlig dusch.

No comments: