Wednesday, December 2, 2009

Lediga mitt i veckan

Idag var det dags för flingan att gå på 18 månaders kontroll på bvc.
Han har gått ner ett kvarts kilo sedan sist.
Med all säkerhet för att han åt noll och ingenting när han var sjuk.
Han har däremot vuxit hela 3 cm på längden!
Så skulle han ju få sitt vaccin mot mässling och vad det nu är mer i den där sprutan.
Gillade inte riktigt sköterskans taktik måste jag säga.
Han satt ganska lugnt i mitt knä, lite protester blir det ju när man klämmer fast honom, men inte alls så att han stretade och höll på.
Han tittade på sköterskan när hon fixade med sprutan och såg den närma sig benet, då säger hon "titta på apan Dante!"
Han tittar runt och ser apan som hänger åt andra hållet.
Då sticker hon.
Han blev så klart jätteöverraskad och superledsen.
Det gick ju fort över men jag tycker helt klart att det är bättre att låta honom titta, säga att det kommer att sticka osv istället för att överfalla i lönndom.
Jag fick även rekommendationen att köra en ny omgång med sömndroppar.
Lite blandade känslor för det men givetvis inser jag att vi båda behöver sova och förhoppningsvis hjälper det Dante den här gången.
Håller tummarna att han slipper bli sjuk så det förstör alltihop igen.
Vi hade tagit ledigt resten av dagen ifall han skulle bli öm och slö av sprutan.
Istället fick han följa med mamma på stan en sväng innan han gjorde mycket och högljutt klart för mamman att nu får det vara nog.
Medans han sov drog jag fram lite utebelysning och hängde upp innan jag lagade oss en näringsriktig middag.
Köttfärslimpa med potatis, morötter och broccoli.
Smaskens.
Vi var ute en sväng på eftermiddagen men flingan tröttnade ganska fort och fick dagens andra utbrott.
Gissar att sprutan kändes av lite ändå.
Nu sover han och jag borde piska upp hängröven för att tapetsera.
Men möjligheten att få sova många timmar i följd gör mig helt trött i förväg.
Nya tag i morgon.

No comments: