Friday, December 18, 2009

Morgongympa

Orkar inte ens berätta om hur lite jag sovit i natt och att vi vart uppe och bytt blöja och..ja allt det där.
Istället ska jag glädjas åt all snö som vräkt ner här!
Utan överdrift har vi fått åtminstone 25 cm!
I morse var Priusen fullkomligt begravd under en gigantisk snödriva som blåst upp.
Plogen hade vart där och gjort fint på gatan så vi var verkligen totalt instängda.
Fram med snöskyffeln, morsa på grannen som oxå fick sig en rejäl dos morgongympa, så var det bara att hugga i.
Efter 0,2 sekunder hördes ett tjut bakom mig.
Mitt frö hade rafsat lite i snön som täckte bilen och utlöste en lavin.
Han vart helt överöst med massvis av snö och det var inte så värst populärt.
Det var roligt igen så fort jag torkat bort all snö ur hans ögon och ansikte.
Han gick runt och moverade i snön och förundrades över än det ena, än det andra medans mamman slet med skottningen.
I eftermiddag ska vi åka pulka, åh vad roligt!
Hoppas nu att detta fina ligger kvar över jul!

No comments: