Wednesday, December 16, 2009

Fix och fiff

Hämtade en pigg och glad liten grabb hos mormor i går eftermiddag.
Det hade gått jättebra på dagis.
Skönt!
Jag var rädd att han skulle vara helt kaputt efter den jobbiga natten.
Han somnade dock utan några som helst protester efter kvällsvällingen.
Jag fortsatte med mitt fixande i sovrummet.
Borrade upp gardinstång och fick upp gardiner, rotade runt efter pynt och saker att ha i hyllorna i alla mina ouppackade lådor.
Kollade hur mycket golvlist jag har kvar efter dressingroomet bli klart...
Åh vad jag inte är sugen på att måla lister till sovrummet..
Skura, grundmåla, måla..
Men jag vill inte heller lägga ännu en massa tusingar på de där pinnarna, fast det kanske inte blir så farligt för det finns några meter kvar...
Jag skulle ta tag i att borra upp spegeln på väggen och handtag på garderoberna men sparade det till idag, istället svängde jag ihop en sats med julgodis som vi hade med oss till dagisfröknarna i morse.
Jag sparade inte en endaste till mig själv.
Tur det, för jag hade säkert käkat dem till frukost.

No comments: