Friday, December 4, 2009

Fredagsmys - all work

Efter jobbet åkte jag till köpcentrat och handlade lite innan jag åkte till mormor och morfar för att hämta min lilla flinga.
Kusin Alice och mormor hade hämtat honom på dagis där allt hade gått jättebra även idag.
Det busades för fulla muggar när jag dök upp och vi stannade kvar en stund.
Tillräckligt länge för att få mat i magen innan vi gav oss av hemåt.
Dante var vanisinnigt trött och redan vid 18 tiden bad (gapade, pratade, pekade och gestikulerade) han om välling och "sitta där" i soffan.
18.30 var han slagen.
Skatten bäddades ner i sin säng och jag satte igång med tapetseringen.
Lite trixande vart det allt med mönsterpass och de sista våderna ovanför dörren, särskilt den som var närmast hörnet, ovanför och "bakom" dörren.
Den var ju formad som ett uppochnervänt stora L.
Mätande, skärande och passande, men jag fick fanimej till det!
Gud så skönt att det är klart!!!
Nästa steg blir att dra igång med golvet och måla listerna innan jag sätter dem på plats igen.
Kanske jag hinner klart till jul ändå!

No comments: