Monday, May 16, 2011

Det straffar sig att nattsudda

Jag kunde ju inte slita mig från den där filmen igår, den där då jag satt med snor och tårar rinnande ner i en tuss dasspapper.
Den slutade ju strax före midnatt o sedan hade jag ju två timmars sittande på röven att ta igen så jag kom inte isäng förrän väldigt sent.
Vaknade i morse av krafsande ljud från ytterdörren.
Jag flyger upp som om jag fick en elchock.
'Saaaaablar!' väste jag mellan tänderna samtidigt som jag låste upp och släppte in mamma som ska vakta lilla skatten idag då jag bara måste jobba.
Jag ringde dagis för att tala om att Danteskrutt inte kommer idag heller samtidigt som jag rafsade åt mig kläder och dök in i badrummet för att göra mig klar.
Det enda mamma kunde babbla om var att hon inte fattade hur lättväckt jag är.
'Alltså jag knackade inte ens, bara liksom krafsade lite med naglarna på dörren... jag fattar inte... HUR kunde du vakna av det??'
Ja fan vet, men vaknade gjorde jag iaf.
Så var det plattan i botten till jobbet, stövlade in 20 minuter försenad.

No comments: