Monday, May 2, 2011

Fredagskvällen..

.. spenderades med att måla vidare i hallen/köket.
Men herreeeguuuuud så låååångsamt det går!
Dante har somnat sent om kvällarna, vilket bara gett mig någon timma, eller en och en halv och hur långt kommer man på det?
Inte så långt.
På fredagen blev det ännu mindre gjort eftersom jag hörde att mitt fjärrvärmeaggregat stod o tjöt.
Herregud... det kan väl inte sprängas?
Vågar man ratta på att de där grejerna på apparaten?
Ah, fan...kanske ska ringa jouren ändå.
Det gjorde jag.
'SOS alarm'
GASP!
'Va? Förlåt vart har jag ringt????'
'Uddevalla energi'
Herregud, jag blev helt kall.
Tydligen hade de någon typ av samarbete där.
Det kom iaf en gubbe för att kolla på aggregatet.
Han rattade på allt och det hände ingenting.
Det tjöt..
Han fick inte ordning på det och var tvungen att gå ner i någon grop någonstans, då måste de vara två så kan jag klara mig tills på måndag?
Ja, det var ju inte öronbedövande tjut direkt så okej då.. vad fan svarar man liksom..
Men det har gått bra. Hoppas de kan fixa det idag.

No comments: