Thursday, May 26, 2011

Stressed out

Kunde inte somna igår kväll.
Känner mig så otillräcklig. Jag får bara inte tiden att gå ihop för mig med allt som ska göras hemmavid, allt som MÅSTE göras hemmavid..
Så är det ju allt man VILL göra, både hemmavid och utanför.. Gör jag det ena önskar jag att jag hade tid med det andra och gör jag det andra tänker jag på allt jag måste ta igen och hinna med när det gäller det ena.
Jag önskar att jag kunde åka och hälsa på vänner var och varannan helg, och att jag ändå hann att få färdigt allt som ska målas hemma, som dörrar och dörrfoder inomhus, lillstugan ute ska målas både invändigt och utvändigt, så ska altanen göras iordning, jag vill bygga vindskydd innan semestern, jag vill röja undan alla jävla grenar och ris som ligger i högar bak i trädgården, styra upp i veden som ser helt bedrövligt ut efter att många vart där och hämtat men få har fixat till efter sig, jag vill rensa rabatter, lägga igen rabatten på framsidan med plattor och göra iordning där, så ska tvättstugan rivas ur, inredning monteras, gräs klippas, fönster putsas, kroppen tränas, mat lagas, tvätt sak tvättas och hängas, garderober ska rensas, och... ja herregud, massor mer...
Prio 1 är givetvis mitt frö men jag hinner inte med allt jag vill göra tillsammans med honom heller.. Långt ifrån. Samvetet gnager..
Jag skulle behöva lite fler timmar på dygnet..
Jag kommer sällan isäng före 23,30 och är uppe igen vid 5,30, jag håller på med något hela tiden fram tills jag lägger mig men ändå räcker inte tiden till..
Det gör mig superstressad..
Men, det är bara att beta av en sak i taget och hoppas att mina nära och kära har överseende med att jag är dålig på att hälsa på dem.


6 comments:

Sandra said...

Vet hur det känns gumman..ta en sak i sänder o tänk inte för mycket på resten..snart är vi där o då ska vi iaf ha kul! Kram..

Linda said...

Wohooo! jääj! :)
Kram

Sandra said...

Var rädd om dig, ta hjälp eller hyr in yrkesfolk så du får lite avlastning.
Kolla in Arga Snickaren på Kanal5 play, vi vill ju inte ha med Linda o Dante i ett sådant tv-program även om jag älskar det:)
Jag vet själv att man vill göra mkt o ha fint o helst skulle allt vara klart igår men kan tänka mig att det är tufft när du är själv med hus, Dante o allt och det går ju inte att jobba dygnet runt.

Kram kram

Linda said...

Ja, jag önskar verkligen att jag hade råd att anlita folk men, pengarna är som tiden, räcker inte till.
Och jag borde kanske slappna av lite mer och inte få ångest för att jag inte hunnit klippa gräset på några dara men.. ja, ibland hopar det sig och då känns det tufft, men,,de t går ju över så fort man fått lite gjort :)

Ingrid said...

jag veeeeet, det är mycket som känns som att man måste. men tänk efter: måste du verkligen alla de där måstena? eller rättare sagt, måste allt ske just nu? portionera ut det och vet du, en del saker kan man faktiskt skita i. åtminstone ibland. KRAM!

Linda said...

Visst är det så. Och för det mesta känns det så oxå, men ibland rinner bägaren över. Jag får ta några djupa andetag och börja beta av listan helt enkelt :)