Wednesday, May 4, 2011

Same, same but different

Efter en tur till affären landade vi hemma, ordentligt hungriga både jag och mitt frö.
Mest jag kanske eftersom Dante knaprat i sig sin 'om du sköter dig i affären muta' i form av en smarrig isglass.
Vi satte oss att äta.
Satt inte så länge dock för efter bara några minuter var det kissadags för liten, sedan var det absolut nödvändigt att själv fylla på vattenglaset och så var det så ofantligt livsviktigt att hans älskade mjukishund Sia fick mat i magen och...ja herreguud som man far upp å ner.
Så gled han av stolen, tackade för maten och då var det ju tvätta mun och händer dags.
Jag tuggade i mig andra halvan av min nu kalla mat, ensam vid bordet.
Så kom mormor på besök och en kopp kaffe.
Dante somnade vid halv 9 och då var jag sååå trött.
Övervägde att bara strunta i att måla och ta tag i annat istället, som stryktvätt, städ och sånt.
Men nä, jag tvingade mig att måla.
Lager nummer två med fulfärg rollades på.
Syns inte det minsta skillnad från väggarna med finfärg.
Inte en skiftning ens.
Gör mig nästan lite förbannad, fan betalar man för egentligen?
Aja, nu vet man ju att det är same same liksom.

2 comments:

Sandra said...

Ja ibland undrar man, har både ful och finfärg här hemma och har inte heller märkt ngn skillnad mer än att det skiljer i utbud, glans mm:) High five för fulfärg!

Linda said...

Jamen precis! High five!