Saturday, May 7, 2011

Ledig fredag

Den lediga fredagen började tidigt, strax efter midnatt faktiskt.
Dante gnällde och pep i sömnen, vred och vände sig och gnydde 'ajajaj' och tog sig mot örat.
Uh oh..
Natten var en vaken historia men han somnade om efter en alvedonsupp och lite varm mjölk framåt morgonkvisten.
Han sa att han inte hade ont när han vaknade på morgonen och vrekade helt som vanligt.
Jag hade besämt med mormor att vi skulle åka till IKEA för att handla inredningen till tvättstugan och off we went.
Mormor och Dante roade sig på egen hand medan jag våndades över alla beslut vid planeringsavdelningen och försökte välja mellan alla olika blandare, bänkskivor, luckor och handtag.
Känner mig ändå nöjd med besluten så här i efterhand iaf.
Vi möttes upp efter en timma ungefär och då var det en sorglig liten skatt som med mörka ringar under ögonen satt i vagnen.
Vi gav oss av hemåt och Dante somnade så fort han sattes i bilen.
Med det dåliga samvetet rivande i kroppen lämnades min lilla skatt i mormors vård och jag åkte till Lysekil för en sedan länge planerad tjejkväll hemma hos Theresa.
Det var som vanligt förjävla trevligt och gott grillat intogs med god aptit, svaldes ner med lagom mängd rödtjut och alldeles för många festcigg.

No comments: