Sunday, May 22, 2011

Helgen

Helgen har ju varit lugn eftersom flingan inte var helt på topp.

En spontansväng inom Line och hennes grabbar blev det när vi ändå var tvugna att åka till affären men annars har vi hållit oss hemma.

Vill inte utsätta Tarzan för fler baciller än absolut nödvändigt.

Här hemma har vi gjort fler försök till att baka både bröd och kakor till den lille allergikern.

Njae... jag lyckade inte så värst.

Vi har degat o läst o pusslat o kollat på tv och idag fick jag ett infall att ta fram fingerfärgen han fick av någon lustigkurre i julklapp.

Oh dear lord.

Ja, Dante hade hur kul som helst, och det var kul att titta på. Mindra kul att sanera både unge och kök.

men va fan, vi hade inget bättre för oss en regnig dag som idag.















Fröet stoppades i badet medans jag skurade och under tiden hällde han ut en helt ny, tidigare oöppnad flaska med badolja i vattnet.

Mendetvarvälsjälva...

Ja det var ju bara att få upp den lilla hala ålen ur karet och skura även badet.

Jaha...så var klockan halv 3 på dagen och vad tusan ska vi nu hitta på.

Jag hade kunnat tänkt mig en tupplur men fröet var av annan mening.

Ja, var ändå för sent för sånt om han ska isäng i vettig tid på kvällen.

'Du, Dante, ska vi ta på oss regnkläderna och gå ut o hoppa i vattepölar?'

'JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA'

Sagt och gjort.

En tur till mormor o morfar blev det efter inbjudan till kvällsmat, och vandringen hem blev en jävligt blöt historia då det kom en superskur just då men vad gör väl det när man har ordentliga kläder och ändå är på väg hem.









Ja och så vet jag inte varför det inte går att ta bort de där mellanraderna som blir så fort jag lägger upp bilder. Jag deletar o deletar.. grrr.

1 comment:

Sandra said...

Där ser man en liten klabbegris till haha!..när ska kletandet ta slut egentligen??!
Tur att någon gillar regn iaf..får nog inhandla utekläder ser det ut som :)