Monday, May 2, 2011

Första halvan av helgen

Lördag.
Strålande lördag!
Efter frukost var det bara att ge sig ut i solen.
Trots kiropraktorns förbud, för att vara så jäkla tväretemot jag bara kan, för att binda ris till min egen rygg, så dök jag ner i rabatterna och rensade, klippte gräs, putsade ett par fönster och bar runt på min skatt under lördagen.
Not so Smart. Men väldigt skönt att få det gjort, för vem ska annars göra det?
På eftermiddag/kvällning kom Jenny och Lucas förbi.
Så himla trevligt!
Vi käkade mat och våra frön lekte så det stod härliga till tills de var så trötta att de knappt klarade av att trampa på ett sandkorn utan att det var en katastrof.
Men de har så roligt och leker jättebra tillsammans.
Jag och Jenny satt inne i köket och pratade, altandörren stod öppen och våra frön sprang in och ut och lekte.
Ljuvligt.
Sedan blev det dammsugning av hus, måla lite väggar till och äta Ipren och Voltaren till kvällsmat för att sedan släpa mig isäng.

No comments: