Tuesday, May 31, 2011

Livet rusar förbi

Så har det gått en hel helg och några dagar utöver det.
I fredags sparkade vi igång ledigheten med att åka på grill hos kompisen i Brastad.
Myspys, gott käk, smarriga drinkar, hyfsat väder och goa vänner gav en riktigt skön kväll.
Jag och Dante sov över, eller ja, Dante sov. Inte jag.
Svintrött när flingan ville vakna klockan halv 7 på morgonen.
Men, på med fejset, ge oss av hemåt igen och ladda inför eftermiddagens barnkalas.
Vi hämtade upp Lucas på vägen och tog med honom på kalas. Hans mamma låg på BB med nyfödda lillasystern och pappa ville såklart gärna vara där oxå.
Söndagen startade alldeles för tidigt den oxå.
Gud som jag längtar efter en sovmorgon!
Jaja, en kanna kaffe i maggen så piggnar man till.
Vi knallade bort till lekparken och mötte upp Wille och Elliot för lek och prat för mammorna.
Så bar det hem för att byta kläder och knata vidare till mormor där det bjöds morsdags middag med tårta efteråt.
Så vart det måndag och upp i ottan igen.
Det var dags att åka till Götelabörg för att röntga min onda rygg.
Det gick väldigt smidigt måste jag säga, snabbt in o snabbt ut igen.
Nu väntar jag lite nervöst på besked. men det ska nog inte vara några konstigheter..
Jag kör ju förbi IKEA på vägen och herregud, precis lunchdax, ja det passade ju bra, då tar jag väl en sväng i varuhuset när jag liksom ändå är här..
Så släpade jag hem lite grejjer igen.. Nä, inte så himla farligt faktiskt . Skötte mig ganska bra.
Var jävligt sugen på ett skåp men nä, nu får jag ligga lågt tills jag gjort klart tvättstugan och alla kostnader runt den.
I övrigt har vi bara grejjat hemma.
Har äntligen fått upp lampa och spegel på lilla toan så nu är den klaaaaar!
Hallefucklingluja!

1 comment:

Sandra said...

Ja man skulle vilja pausa livet för bara en kort stund, en sisådär 5 år haha!..Gott att toan är klar ska bli kul att få se den in real life! KRAM