Saturday, May 7, 2011

Inflammerat öra

Vaknade hemma hos AC i morse.
Vi snattrade i några timmar innan jag gav mig av för att möta upp mormor och Dante som tagit tåget från Uddevalla till Lysekil.
Gissa om det var en lycklig liten flinga som kom rusande ut ur tåget och kastade sig i mina armar.
Stort att åka tåg!
Vi gick runt i Lysekil, fikade och bara njöt i det underbara vädret i några timmar.



Dante kändes varm och var helt överstissig.
Så ser jag att ena örat är fullt med var..
Åh nej..
Jag ringde sjukvårdsupplysn och vi fick en tid på akuten.
Jodå, han hade en öroninflammation som spruckit och nu blir det en penicillinkur.
Stackars min lilla flinga.
Fick med mig ett pulver att blanda ut i vätska, som skulle ges i kväll och i morgon bitti.
Ganska mycket vätska skulle det vara, 30 ml, och det tar inte han i en klunk precis.
Han spydde givetvis upp det äckliga efter några små sippar varvade med snask.

Kan det vara så svårt att få till en antibiotika som inte smakar vedervärdigt?
Hoppas att receptet är på ett koncentrat så det räcker med en tesked eller så...


1 comment:

Sandra said...

Vilken otur vännen..inget kul alls ju, men hoppas på bättring snart! Krya krya & pussa pussa!! KRAM.