Tuesday, June 21, 2011

And the hits just keep on coming..

Jag drog fram gräsklipparen så fort vi kom hem igår.
Detta eviga regnande gör ju att man får hugga första bästa chans då det är uppehåll.
Det var det igår.
När Dante somnat vi 20,30 tiden var jag som i semikomatost tillstånd.
Så jäkla trött.
Höll i målarkläderna för att byta om, tvinga mig, men jag lade ner dem igen.
Bara såsade runt, plockade lite, grejade med lite småsaker, kollade tv och grämde mig över att jag var lat.
Kröp isäng vid halv elva, läste lite, lights out vid 23.
Vaknar av att en drös med kråkor dansar polka på altantaket vid femsnåret.
Jag ligger vaken och retar upp mig i säkert fem minuter innan jag stormar ut och gapar.
De skiter fullständigt i mig utan klampar glatt vidare.
Jag får då tag i en bunt med prydnadspinnar, ett sånt dära stort ris typ, med rep runt, som jag har ute på altanen, och stöter upp det i taket för att skrämma bort dem.
Jo, de försvann. Och det gjorde en bit av taket oxå.
Inte helt genomtänkt move det där..
Skit.

2 comments:

Sandra said...

Haha du e rolig! :)

Linda said...

Ja man får väl skratta åt eländet;)